Vezetőfejlesztés

Vezetőfejlesztés2024-10-15T19:20:28+01:00

EGYÉNI FEJLESZTÉS

Mit várnak el partnereink egy fejlesztéstől?

Tapasztalatunk szerint kiemelkedő szempont, hogy aktív, gyakorlati, azonnal használható tudást kapjanak. Így mind az online, mind az offline fejlesztéseink során arra törekszünk, hogy a résztvevők kézzel fogható, azonnal alkalmazható tudást kapjanak. Számos tréningünk részét képezi színészekkel történő modellezés, amely során a résztvevők munkahelyi élethelyzetei kerülnek feldolgozásra szituációs gyakorlatokban, így valós megoldásokkal, ötletekkel és eszközrendszerrel térnek vissza a mindennapokban.

VEZETŐFEJLESZTÉS

SENKI SEM SZÜLETIK VEZETŐNEK

A vezetői eszközöket éppúgy meg kell tanulnunk, mint mindent, ami a munkánk elvégzéséhez szükséges. A vezetőfejlesztésnek kézzel fogható üzleti eredménye van: a kompetens vezető képes a csapatot, feladatokat úgy szervezni, hogy a munkatársak hatékonyan dolgozva a legtöbbet hozzák ki a projektekből, azok zökkenőmentesen alakulnak, visszatérő elégedett ügyfeleket eredményezve.

A vezetőfejlesztési tréningek nemcsak kompetenciákat fejlesztenek, hanem teret nyújtanak a vezetők mindennapi kihívásainak megosztására, átbeszélésére, megoldások kidolgozására.
És nem utolsó sorban a vezetőknek is fontos, hogy azt érezzék, az elvárások és felelősségek mellé támogatást is kapnak szervezetüktől, hogy minél jobban végezhessék feladataikat.

Mit fejlesztünk egy vezetőn?

A vezetőfejlesztési folyamat egyaránt jelenti a vezetői tudatosság megalapozását, a vezetői készségek fejlesztését és érzékenyítést a vezetői felelősségre. A cél nemcsak a vezető eszköztár bővítése, hanem saját személyes vezetői problémák, nehézségek feloldása is.

A vezetőfejlesztés rétegei

VEZETŐI SZEREP
Attitűd, szemlélet (MIT?)

Amikor vezetői szerepről beszélünk, ebben kiemelkedő az önreflexiós képesség, mindennek az alapja, hiszen elképesztően fontos, hogy a vezető képes legyen fejleszteni vezetői működését, tudatos legyen önmagára: „Ezt csináltam, ennek ez volt a hatása, akkor ezt kell tennem a jövőben.”
Ez egyszerre jelenti az összefüggések felismerését, a konklúziókat, és saját tanulások megfogalmazását arról, hogyan válhatnak jobb vezetővé.

VEZETŐI VISELKEDÉS
Cselekvések (HOGYAN?)

A nehezen megragadható értékeket, mint a bizalom, a felelősség, felhatalmazás, vezetői cselekvésekre kell fordítani.  Például, mit teszek akkor, amikor bizalmat építek? A szemébe nézek, felé fordulok, azt mondom, hogy…
Ezeket a cselekvéseket támogatják különböző eszközök és modellek, de tapasztalatunk szerint a vezetők a színészekkel való gyakorlást (A.C.T – Active Competence Training módszertant) tartják a legértékesebbnek, mert ettől élővé és kipróbálttá válik a tudásuk, hitelessé válnak, mert a gyakorlás során magukra szabják a modelleket.

A FOLYAMATOKBAN HISZÜNK

Tapasztalatunk szerint a gyakorlott vezetők 1-1 fókusztéma mentén is fejleszthetik vezetői eszköztárukat, azonban az alap vezetői készségek lefektetéséhez folyamat jellegű fejlesztés jelent igazán nagy segítséget, mely során megalapozzuk a vezetői szemléletet és működést.

A fejlesztési folyamat előnye a különálló tréningalkalmakkal szemben, hogy a folyamat során sokféle, a tudás megerősítését szolgáló bite-size learning módszertannal egészítjük ki a tréningeket, így a résztvevők sok apró fejlődést szolgáló impulzussal, feladattal, gyakorlási helyzettel találkoznak, ami biztosítja a tanultak elmélyülését, gyakorlatba épülését.

Ezen kívül fontosnak tartjuk, hogy a vezetők közös akciótanulásban is részt vegyenek. Ezekre az alkalmakra a vezetők a saját eseteiket hozhatják be, méghozzá azokat, amelyekben konkrét elakadásuk van. Ezekre közösen keresünk megoldási módokat és kezelési technikákat.

KIEMELET MÓDSZERÜNK

Helyzetgyakorlatok színészekkel

Tapasztalatunk alapján a tréning résztvevők a szimulációs módszertanokat előnyben részesítik, mert az élő helyzetek élményével mélyebb megértést és tudást szereznek. Az A.C.T. (Active Competence Training) módszertan során az elméleti tudás gyakorlati aktiválása történik meg színészek közreműködésével.
A résztvevők a színészek segítségével modellezett helyzetek során gyakorolják a megszerzett ismereteket. Ez nagyobb önbizalmat ad a résztvevőknek, így azonnal képesek lesznek munkahelyi szituációkban alkalmazni a tréningen tanultakat, azok hosszútávon képesek beépülni a mindennapokba.

Miért szeretik a tréning résztvevők az A.C.T. módszertant?

MAGABIZTOSSÁGOT ÉS RUTINT AD

A vezetők kihívásos helyzeteikben találják magukat a tréningen és ezek megoldásában válnak magabiztossá.

KÖNNYEN
ELŐHÍVHATÓ

Olyan megoldásokat tanulnak, melyeket a későbbi stresszhelyzetekben is elő tudnak hívni.

HOSSZÚTÁVÚ
HATÁS

Ez a kísérletezés mély, hosszútávú lenyomatot hagy bennük és gyakorlatot szereznek általa.

CÉLCSOPORTOKRA SZABOTT FEJLESZTÉS

MASTER MIND 1.0

A képzés célja olyan hiteles és stabil szakmai vezetők fejlesztése, akik kiemelkedő szakmai tudásukat képesek a szervezetben kamatoztatni, továbbadni. Ehhez vezetői készségeik megerősítése, fejlesztése szükséges, kiemelt figyelmet fordítva a vezetői kommunikációra, munkatársak fejlesztésére és mentorálására.
A fejlesztési folyamat célja, hogy a szakértőkből vezetővé váló munkatársak találják meg az egyensúlyt a szakmai és a vezetői szerep között. Alapozzák meg vezetői önismeretüket. Fontos, hogy felismerjék, hogy a szakmai munka és szakmai vezetés nem működhet az emberek vezetése nélkül, ezért fontos, hogy a szakmai erősségeik mellé fejlesszék people manageri készségeiket is.

LÉPJ A LEADERSHIP FEDÉLZETÉRE!

Programunk azoknak a vezetőknek szól, akik először kerültek csapatvezetői szerepbe. Náluk, a vezetői működés megalapozásában tartjuk a legfontosabbnak a folyamatszerű fejlesztést. Mivel a vezetői szerepnek számos dimenziója és mélysége van, ezért több képzési alkalom szükséges az optimális vezetői működés eléréséhez.
A folyamat három fő modulból áll:

  1. Vezetői önismeret, tudatos vezetés
  2. Vezetői eszköztár
  3. Teljesítmény menedzsment

SENIOR VEZETŐK FEJLESZTÉSE

Azoknak a tapasztaltabb vezetőknek a fejlesztését is támogatnunk kell, akik már hosszabb ideje vezetők, így biztonsággal alkalmazzák az alap vezetői eszközöket. Esetleg magasabb vezetői szintre léptek és csapataikban már nem munkatársak, hanem vezetők vannak.

Őket legtöbbször az alábbi témákban fejlesztjük:

  • Stratégiai vezetés
  • Coaching és mentoring készségek a vezetésben
  • Facilitatív leadership
  • Változásvezetés
  • Mentális egészség megőrzése
  • Pozitív leadership

PRIZMA – FELSŐVEZETŐK TÁMOGATÁSA

Vezetői hatásom a szervezetben
Vezetőként generációk adják egymásnak meggyőződéseiket arról, hogy miként közelítsük meg azt a rendkívül komplex kapcsolatot, amiben üzlet, vezető és csapata jelen van. Rengeteg időt és energiát fektetünk be üzleti stratégiáink és terveink kidolgozásába. De vajon hajlandóak vagyunk-e, képesek vagyunk-e ránézni szándékainkra, döntéseinkre, cselekvéseinkre, szófordulatainkra, amiket nap, mint nap használunk és nagymértékben meghatározzák üzleti gondolkodásunkat, terveinket? Vajon tisztában vagyunk-e viselkedéseink hatásával? Vajon ismerjük-e a stratégiánk és a viselkedéseink kapcsolatának fontosságát?

A programon egy Mestercoach támogatja a résztvevőket abban, hogy élő beszélgetéseken, valós helyzeteken és megélt történeteken keresztül tapasztaljanak és tanuljanak a felsővezetők, a vezetői hatásról, a vezetés emberi és kapcsolati dimenzióiról.

Ha csak 1-1 téma érdekel, vagy teljesen egyedi folyamatot építenél fel különböző vezetői témákból, nézd meg a portfóliónkat és meríts inspirációt a tervezéshez.

Több év pályázunk partnereinkkel vezetőfejlesztési és e-learning programokra közösen. A magas színvonalú megvalósítás mellett projektmenedzsmenttel támogatjuk ügyfeleinket, így az adminisztratív terheket is levesszük partnereink válláról.

KÍVÁNCSIVÁ TETTÜNK?

Ismerd meg élőben hogyan dolgozunk!

Igényeljen ingyenes tréning demót, mely során improvizatív színészeinkkel bemutatjuk hogyan működik az A.C.T. módszertan, megismerheted trénereinket és szakmai szemléletünket. A demo témáját igényeitekhez igazítjuk.
Ahogy a tréningeket, úgy a demokat is igények szerint tartjuk online és offline formában.
Időtartam: 1-1,5 óra

RÉSZTVEVŐI ÉLMÉNYEK

Deutsche Telekom IT Solutions – Vezetők a Servant leadership in Practice tréningről



SMR esettanulmányok.002

Érdekel a vezetőfejlesztési megközelítésünk? Vezetőitek kihívásokkal küzdenek?

WordPress PopUp Plugin